Den aller første versjonen av logoen var et merke på styret til de første syklene. Limeblomsten var et symbol på slavisk nasjonalitet og frihet. I den nedre delen av logoen – under merkenavnet – sto de to navnene, Laurin og Klement, og produksjonsstedet – Mladá Boleslav. Denne logoen ble også ofte brukt i ulike trykksaker.
Denne versjonen av Slavia-logoen ble plassert på siden av drivstofftankene til L&K-motorsyklene. Logoens utseende var endret, men L&K-navnet og Mladá Boleslav var det samme.
Den første versjonen av logoen med Laurin & Klement-navnet ble brukt i perioden 1905 – 1925. Grunnlaget består av initialene til Škodas grunnleggere Václav Laurin og Václav Klement. Inne i logoen har en laurbærkrans blitt inkludert som et symbol på suksess.
Den typografiske varianten av Laurin & Klement-logoen ble brukt mellom 1913 og 1929. Inspirasjonen for denne stilen kom fra jugendstilen, en kreativ kunstnerisk stil, som en ny tilnærming til kunst og livet generelt. Vi kan se en streben etter en moderne samfunn og dets større visuelle uttrykk – en innsats for å følge med på de nyeste trendene og være en del av den nye verdenseraens filosofi.
Denne typografiske logoen benyttes fremdeles på flere av Škodas topp utstyrte modeller.
En ovalt formet logo med blå bakgrunn og Škoda typografi vises for første gang. Fra sammenslåingen med Škoda-selskapet i 1925 til 1929 ble logoen plassert i front på Škoda-modeller sammen med Laurin & Klement typografisk logo. Senere blir den ovalformede logoen brukt parallelt med varemerket - den vingede pilen.
Den første versjonen av den kjente "pilen med vinger" dukker opp i Pilsen i 1923, og i ulike modifikasjoner gjennom tiden fortsetter den å vises på Škoda-modeller helt frem til 1995. Til tross for at lite er kjent om designeren, var trolig inspirasjonen for logoen en plakett med et bilde av en amerikansk urinnvåner med hodepryd av fjær. Ut fra dette bildet ble varianten med fem fjær tegnet. Senere ble den grafisk tydeligere varianten med tre fjær over den vingede pilen brukt som standard.
Den vingede pilen ble ikke bare brukt på biler og reservedeler, men også i diverse andre trykte materialer.
I 1937 ble Škoda-typografien inkludert sammen med den vingede pilen i logoen. De mest vanlige fargevariantene var sølv og blå; på 1950- og 60-tallet ble også røde eller inverse varianter benyttet.
Ikke lenge etter sammenslåingen med Volkswagen, ble det skapt en ny versjon av Škodas logo. Den blå fargen ble erstattet med grønn, den vingede pilen fikk en bred sirkel med "Škoda" inkludert. Siden 1994 har hovedlogoens farger vært svart og grønn. På alle bilmodellene er logoen plassert på panseret, på rattet, bakdøren og bilens felger.
Logoen blir oppdatert igjen. Den brede sirkelen blir erstattet av en tynnere sølvkromsirkel. Denne designendringen gir mer plass til den vingede pilen, noe som gjør den mye mer fremtredende. Škoda-skriften er også ny og plassert over logoen.
Den eneste endringen er at Škoda-typografien har blitt flyttet under logoen med den vingede pilen.
Til tross for den lange utviklingen og endringene som er gjort med logoen, er den opprinnelige ideen med den vingede pilen fortsatt fremtredende og i selve kjernen av selskapets logo. Den forblir visuelt tiltalende samtidig som den er tradisjonell og moderne på samme tid.
Fra nå av benyttes "ŠKODA" og den tradisjonelle vingede pilen mer separat og navnet blir det viktigste kommunikasjonsverktøyet. Haken over "S"-en er nå integrert i den første bokstaven, noe som gjør det typografiske ordmerket enklere å gjenkjenne og identifisere. Finn ut mer om den nye merkevareprofilen her