Utvalg som dekker alle behov
ŠKODA lanserer tre nye elbiler, hvor konseptbilen VISION 7S allerede har gitt en forsmak på én av disse. 7-seteren vil ha en WLTP-rekkevidde på 600 kilometer og en ladehastighet på 200 kW. ŠKODA vil også lansere ytterligere to fullelektriske modeller innen 2026, den første allerede i 2024.
For å få til dette, skal det investeres ytterligere 5,6 milliarder euro i elektrisk mobilitet og 700 millioner euro i digitalisering over de neste fire årene. Dette tar merkevaren ŠKODA til et helt nytt nivå. Nytt design skal bidra til å markere enda tydeligere hva selskapet står for; moderne og funksjonelt design, smarte løsninger og en digital brukeropplevelse.
ŠKODA skal tilby et solid utvalg elbiler som dekker alle behov; en liten og nettere elbil, en kompakt SUV og en syv-seters familiebil.
Det nye designspråket vil gradvis innføres fra starten av neste år. Kjennetegnet er klare linjer, funksjonelle og smarte løsninger og moderne design understreker verdiene i ŠKODA.
Den nye logoen vil ikke være tredimensjonal, og langt mer tilpasset det digitale. ŠKODA vil dessuten nå benytte to nyanser av grønn: «Emerald» og «Electric Green», for å understreke bærekraftig mobilitet. Den nye merkeidentiteten vil først bli introdusert i informasjon- og kommunikasjonsmateriell, deretter i alle modeller fra 2024.